1. Home
  2. Garantie en service keukens

Garantie keukens

Als u bij ons een keuken heeft gekocht krijgt u garantie op de keukenmeubelen, apparatuur en werkbladen. Als een fabrikant een actie organiseert, bijvoorbeeld extra garantie bij aankoop van meerdere apparaten tegelijk, dient u zelf contact met de betreffende fabrikant op te nemen om dit te bevestigen. Ook aanvullende pakketten voor uw apparatuur, zoals extra garantie op het motorhuis, de kuip van de vaatwasser en dergelijke, moeten via de leveranciers worden geregeld en betaald.

Bij de keuken worden diverse gebruiksaanwijzingen, installatievoorschriften en garantievoorschriften geleverd. Op elk apparaat vindt u bovendien een sticker of typeplaatje, aan de binnen-of buitenkant, met een fabriekscode. laat deze alstublieft zitten. Ook wordt er vaak per apparaat nog een losse sticker meegeleverd; als u deze aan de achterkant van de gebruiksaanwijzing plakt, heeft u altijd alle gegevens bij elkaar.  Wij verzoeken u alles goed te bewaren. Bij veel leveranciers dient u uw apparaten na aankoop via de website te registreren om de garantie in te laten gaan; voor het registreren en in geval van service heeft u deze gegevens nodig.

Hieronder vindt u meer informatie per leverancier, incl. de link  voor service-aanvragen:

 

Garantie en service keukenapparatuur:

Miele

  • Van Miele krijgt u twee jaar fabrieksgarantie op apparatuur.
  • Er zijn echter diverse garantie- en servicepakketten te koop om dit te verlengen.  Wij raden aan de uitbreiding minimaal te overwegen bij koffieautomaat, stoomoven en vaatwasser.
  • Tot 31-12-2020 krijgt u gratis 5 jaar garantie bij aanschaf van minimaal 4 keukenapparaten van Miele.
  • Registreer uw apparatuur direct na aankoop door een account aan te maken.

In geval van service kunt u via ‘Eerste hulp bij storingen‘ nagaan of er een servicemonteur nodig is, of dat u het zelf kunt oplossen.

Siemens

  • Siemens biedt twee jaar fabrieksgarantie op apparatuur.
  • Bij aanschaf van 4 inbouwapparaten van Siemens wordt dit verlengd tot 5 jaar, mits  u de apparatuur registreert binnen 3 maanden na oplevering van de keuken.
  • U kunt ook kiezen voor in totaal 7 jaar garantie, door middel van hetZorgeloos pakket.  Deze verzekering kan binnen de fabrieksgarantie worden afgesloten voor 5 extra jaar.

In geval van storingen aan apparatuur kunt u op deze pagina kijken of het snel is op te lossen of dat er een serviceafspraak moet orden gemaakt.

Bosch

In geval van een storing kunt u op deze pagina nagaan wat er aan de hand is en een service-bezoek aanvragen

AEG

Op de service-pagina van AEG kunt u hulp vragen in geval van storingen of defecten.

Gaggenau

  • Gaggenau geeft u 2 jaar fabrieksgarantie op apparatuur.
  • Daarnaast krijgt u tot 5 jaar garantie bij aanschaf van 4 of meer apparaten. Registreer uw apparaten daarvoor op deze website.

Als u problemen heeft met Gaggenau-apparatuur, kunt u naar de service-afdeling bellen voor hulp:  088-424 4030.

NEFF

  • Standaard krijgt u op NEFF inbouwapparaten 2 jaar garantie.
  • Een verlengde garantie tot 5 jaar geldt bij aanschaf van vier NEFF inbouwapparaten. Om gebruik te kunnen maken van deze verlengde garantie dient u binnen 30 dagen na oplevering van de keuken het aanvraagformulier voor 5 jaar garantie volledig in te vullen op deze website.
  • Bij een NEFF vaatwasser krijgt u naast de standaard garantie, nog 10 jaar garantie tegen het doorroesten van de vaatwasserskuip. Om gebruik te maken van deze garantie dient de vaatwasser binnen acht weken na levering te worden geregistreerd in MyNEFF om vervolgens binnen de  MyNEFF account de garantie te claimen. Lukt dit niet, neem dan contact op met Rijvo.

Problemen met de apparatuur? Kijk eerst op deze pagina of de storing simpel te verhelpen is.

Liebherr

  • Standaard ontvangt u van Liebherr de wettelijke garantie van twee jaar.
  • Alle huishoudelijke koelkasten, vriezers en wijnkasten, zowel inbouw als vrijstaand, komen daarnaast in aanmerking voor de unieke 7 jaar zekerheid. U ontvangt de 7 jaar extra zekerheid geheel gratis. Het enige wat u hiervoor moet doen is uw apparaat binnen 6 maanden na aankoop registreren op deze website.

Bij Liebherr kunt u contact zoeken met een service-partner in de buurt als er een reparatie moet plaatsvinden. Zoek hier de dichtstbijzijnde service-partner.

ATAG

  • Als u gelijktijdig minimaal vier ATAG-apparaten koopt, dan ontvangt u naast de twee jaar volledige basisgarantie, zes jaar extra garantie.
  • Koopt u drie of minder apparaten van ATAG? Dan krijgt u 5 jaar garantie.
  • Naast de twee jaar volledige basisgarantie ontvangt u van ATAG altijd drie jaar extra garantie. De enige voorwaarde voor de acht en vijf jaar garantie is dat u uw aankopen binnen 30 dagen registreert op deze pagina of via 088 – 882 18 01.

In geval van storingen of een defect kunt u hier contact opnemen met de service afdeling van ATAG.

Novy

  • Novy biedt 5 jaar garantie (vanaf de aankoop) op Novy afzuigkappen en inductiekookplaten.
    Registreer uw Novy apparatuur op deze website.

Voor een reparatie of service kunt u Novy bereiken op 088 011 91 10, gelieve uw aankoopfactuur klaar te houden. Het typenummer en serienummer vindt u terug op het typeplaatje.

Wave

  • Op Wave producten krijgt u twee jaar fabrieksgarantie. Registreren hoeft niet, maar voor service kunt u contact zoeken via dit formulier.

Voor een service-aanvraag kunt u op de website een aanvraagformulier indienen.

Bora

  • BORA biedt de consument een fabrieksgarantie van 2 jaar op zijn producten.  De fabrieksgarantie begint te lopen vanaf de oplevering. Als u zich registreert op www.mybora.com ontvangt u een verlenging van 3 jaar de fabrieksgarantie.

In geval van storingen kunt u contact opnemen met Bora Nederland via 0800 7890 0987 of mailen naar s[email protected]

Quooker

  • Op een Quooker heeft u standaard twee jaar garantie. Registreer de Quooker voor deze
    garantie, maar ook om sneller antwoord op vragen te krijgen. Wanneer u contact opneemt
    met de service afdeling kunnen zij u namelijk sneller helpen wanneer het serienummer
    van het reservoir en informatie over de kraan in het bestand staat.

Op deze website vindt u alle informatie over het onderhoud van uw Quooker en service.

 

 

Garantie en service keukenmeubelen

Het hoge kwaliteitsniveau van onze keukens maakt het mogelijk een garantie van 5 jaar af te geven vanaf de dag van oplevering. Hierbij uitgezonderd zijn beschadigingen door gebruik en door water en kleurveranderingen die door veroudering zijn ontstaan als gevolg van licht-en klimaatinvloeden. Bij eigenmachtige veranderingen aan de door ons geleverde meubelen, door niet erkend of niet vakkundig personeel, komt de garantie te vervallen.

Ervaart u problemen met de keukenmeubelen of de fronten, stel ons dan z.s.m. op de hoogte door een mail te sturen naar [email protected]

Garantie en service werkbladen

De garantie op keukenbladen verschilt per product en leverancier. Bij de aflevering van de keuken ontvangt u productspecifieke onderhoudsvoorschriften en garantiebepalingen. Bewaar deze goed!